Víme, jak se vyhnout podzimní depresi

Víme, jak se vyhnout podzimní depresi

Začala škola, povinnosti a běžná rutina. Přichází podzim, dny se zkracují, ubývá sluníčka a nás čeká dlouhé období chladného a chmurného počasí. Hodně z nás vnímá změnu velice citlivě a u některých se může dokonce projevit i sezónní deprese.
Sezónní deprese se vyskytuje speciálně na podzim a v zimě. Je doprovázena příznaky, jako je smutek, melancholie, beznaděj, apatie, únava, vyčerpanost, podrážděnost. Lidi trpící depresí mají zvýšenou chuť k jídlu, přibývají na váze a déle spí.
Pokud máte pocit, že vám tyto příznaky zní povědomě, máme pro vás několik doporučení, jak tomu předejít a užít si krásy podzimu. Stačí udělat jen několik jednoduchých změn ve vašem životě.  My jsme je vyzkoušely a fungují stoprocentně!

Začněte cvičit

Můžete mít pocit, že vyrazit ven je to poslední, co byste zrovna chtěli.  Fyzická aktivita ale nejenže zvyšuje fyzické zdraví, ale navíc zlepšuje náladu. Vyplavují se hormony štěstí - endorfiny, které přímo ovlivňují náladu. Navíc navýšíte příjem kyslíku, a tím pocítíte vlnu energie, která vám dobije baterky. Najděte si alespoň půl hodiny denně a jděte se projít. Věděli jste, že podzim je nejideálnější doba na změnu životního stylu? Po létu máte totiž nejvíce energie z celého roku. Začněte hubnout, zhubnete! Zařaďte do svého dne nejúčinnější cvik na břicho od naší trenérky Katky Hrubé.

Světlo léčí. Čerpejte ho, co to jde                                                                                                  

Náš mozek za tmy produkuje hormon melatonin, který zvyšuje potřebu spát. Světlo má pozitivní vliv na náladu člověka. Dnes se běžně na psychické poruchy používá léčba fototerapií. Zaměřte se také na vitamín D, jeho tvorba je přímo podmíněná slunečnému záření.

Dodržujte správný spánkový režim                                                                                                                                 

Je důležité, abyste chodili spát ve stejnou dobu. Jestli chcete mít tělo i duši v správné formě, spěte alespoň 7 hodin denně. Vědci prokázali, že mozek akumuluje obrovské množství informací, které ho zpomalují. Spánek nám pomáhá pročistit si hlavu a zbaví nás mnoha nepotřebných a zatěžujících informací, které v čase zpustí různé úzkosti. 

Dbejte na správnou životosprávu                                                                                                                            

Jste to, co jíte. Jestli budete jíst zdravě, budete se tak i cítit, jak zevnitř, tak i vně. Co zkusit měsíc bez alkoholu, cukru, pšenice a kravského mléka? My to vyzkoušely a je to super!

Omezte alkohol                                                                                                                                                        

Alkohol je velmi nebezpečný partner. Aniž byste si to uvědomovali, negativně ovlivňuje náladu. Po požití se sice cítíte uvolněně, zmizí starosti... Ale ne na dlouho. Alkohol totiž uvolňuje serotonin, který je příčinou tohoto příjemného stavu. Když však alkohol „vyprchá“, přestane docházet k uvolňování serotoninu, a tudíž se u citlivějších jedinců může v čase rozvinout i deprese. To se trochu nevyplatí, co? Občasná sklenka červeného vína vám může prospět, ale pouze jedna, nikoli víc.

Myslete pozitivně a vytvořte si vlastní rituály                                                                                            

Najděte si na sebe alespoň 15 minut denně. Jen tak, sami se sebou, uvolnit se a pozitivně naladit. Pro nás je náš každodenní rituál čaj KOMBE. Tím, že se nesmí zalívat vroucí vodou, jen teplou, se dá prakticky okamžitě pít. A právě během této chvilky odstřiháváme své okolí a jsme jen samy se sebou.

Zůstaňte on-line                                                                                                                                                     

Buďte v kontaktu s blízkými lidmi. Bez kamarádů a rodiny se nemůžete cítit šťastně, uzavíráte se sami do sebe a je tady znova ten začarovaný kruh. Přemozte se, zvedněte telefon a vytočte například číslo své babičky.

Udělejte si život barevnější                                                                                                                                   

Je dokázáno, že barvy zlepšují náladu. Vykašlete se na trendy podzimních barev a nekompromisně se obklopujte pestrými tóny. Taková maličkost a jak to funguje!

Za podzim zdravější, L&L

P.s. Zasmějte se! :)